streda 27. júna 2012

Postava vs. kondícia II.

Ako dlho vám trvá, kým sa váš tep vráti po nejakej pohybovej aktivite do normálu? Tepová frekvencia je jeden zo základných ukazovateľov dobrého zdravia a fyzickej kondície. Ako je na tom váš kardiovaskulárny systém? Urobte si test.

Zmerajte si tep - buď pomocou tlakomeru, špeciálneho merača tepu alebo aspoň tak, že budete 15 sekúnd počítať svoj tep a výslednú hodnotu vynásobíte štyrmi (dostanete tak počet tepov za 1 minútu). Keď už svoj počiatočný tep poznáte, dajte si šprint - bežte koľko vládzete. Po dobehnutí opäť svoj tep zmerajte.

U extrémne trénovaných ľudí sa tepová frekvencia vráti k normálu už po 90 sekundách (alebo ešte menej). Ak vám to trvá 2,5 alebo 3 minúty, ste v priemere. No ak čakáte dlhšie, začnite na sebe pracovať. Pomôcť vám môžu intervalové šprinty, kde budete striedať beh s vysokou intenzitou s behom s nižšou intenzitou. Ak vydržíte behať pravidelne, doba tepovej regenerácie sa vám výrazne zlepší. A o to predsa ide.

Foto zdroj: internet

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára