utorok 26. júna 2012

Postava vs. kondícia I.

Patríte k tým šťastlivcom, ktorým príroda nadelila štíhlu postavu aj bez toho, aby ste sa o ňu museli pričiniť sami? Jete všetko, čo vám príde pod ruku a vaša postava je stále tip-top? Potom gratulujem, ale ... Je vaša skvelá figúra súčasne synonymom aj skvelej fyzickej kondície? 

Môžete mať nádherne svalnaté ruky (muži) a napriek tomu nevedieť urobiť obyčajný klik. Môžete byť super štíhla (ženy) a nevedieť spraviť drep (myslím tým, spraviť drep technicky správne, pretože vaše stehenné svaly vám to neumožnia). Nejde totiž len o to, či svojou postavou budíte obdiv. Potrebujete, aby bolo vaše telo predovšetkým plne funkčné. Z tohto dôvodu odporúčajú odborníci testovať svoju kondíciu každých 4 - 6 týždňov.

Takže si dnes spravíme malý testík. Otestovať sa môžete bez ohľadu na svoju výkonnosť a množstvo športových skúseností. Nepotrebujete žiadny dozor, žiadne pomôcky, a ani žiadne výhovorky. Počas testu sa každé opakovanie počíta len v prípade, kedy ste schopní zvládnuť daný cvik kontrolovane a v celom jeho rozsahu (čiže sa nepočíta, ak si pomôžete odrazom, pohybom tela alebo hocijakým iným spôsobom). Nezabudnite si svoje výsledky zapísať a na konci ďalšieho mesiaca (počas ktorého budete, dúfam, na sebe aspoň nejakým spôsobom pracovať - či už to budú len prechádzky alebo pôjdete na to tvrdšie a kúpite si permanentku do fitka či na aerobic) budete mať skvelý prehľad o tom, kam sa vaša kondícia uberá.

Dnes začíname testom na tlakovú silu hornej polovice tela a vyskúšame si klik (zapojíte veľký prsný sval, deltové svaly a tricepsy). Myslím, že tento cvik poznáte asi všetci. Začíname v pozícii vzporu, kedy sú nohy aj ruky na zemi a telo je v jednej línii. Zápestia majte priamo pod ramenami. Následne s nádychom pokrčte ruky v lakťoch a pokladajte hrudník k zemi. Zastavte sa pár centimetrov od zeme. Potom sa s výdychom vracajte naspäť do východiskovej pozície. Jednoduchšia varianta je, ak si ruky položíte na vyvýšené miesto (lavička, nízky stolík), postup je rovnaký. Ťažšia varianta je, ak máte ruky síce na zemi, ale nohy si vyložíte na lavičku (stôl).

Vyhodnotenie:
Ak nezvládnete ani jeden klik s rukami na lavičke, nuž... ste na tom zle. Ak ich zvládnete maximálne 9, mali by ste na sebe trochu zapracovať. Desať a viac takýchto klikov znamená, že ste trochu pod priemerom. Do priemeru sa dostanete, ak zvládnete 1 - 9 klasických klikov, kedy sú nohy aj ruky na zemi. Že zvládnete viac ako desať takýchto klikov? Gratulujem, dostali ste nad priemer. Vyskúšajte teda kliky s nohami vo vyvýšenej ploche. Tiež ich zvládate pár urobiť? Môžete byť na seba hrdá/hrdý. A ak ich zvládnete viac ako 10, nuž.. nemám čo dodať - vitajte medzi nami :)

P.S. Ak ste mali nízke skóre, neváhajte. Stačí 2x týždenne zaradiť do svojho programu 2-4 série o maximálnom počte opakovaní (ak je pre vás maximum 1 klik, spravíte spolu 2-4x 1 klik s rukami na lavičke). Ak nezvládnete ani jeden, nevadí - začnite s izometrickým mostom a tzv. ženskými klikmi, kedy sú kolená na zemi.


Foto zdroj: internet




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára