štvrtok 2. augusta 2012

Odštartovali ste?

Ako som písala už včera, ak ste sa rozhodli spraviť niečo pre krajšiu, štíhlejšiu a pevnejšiu postavu (alebo svalnatejšiu a vyrysovanejšiu) a chcete mať budúce leto viditeľné výsledky, je už najvyšší čas pustiť sa do boja. Platí to najmä pre začiatočníkov a večne dietujúcich. 




Pre tých prvých preto, že vaše telo si najprv musí zvyknúť na nový stravovací režim aj tréningový plán (úplným začiatočníkom sa odporúča najprv pozvoľné kondičné posilňovanie celého tela najmä s vlastnou váhou a to minimálne po dobu aspoň 2 mesiacov - až potom postupne prejsť na cvičenie s činkami, a radšej pod vedením trénera. V praxi to znamená, že potrebujete zhruba pol roka "iba" na prípravu). Pre tých druhých preto, že večnými diétami ste si pravdepodobne spomalili metabolizmus a vaše telo sa bráni tým, že si všetku potravu ukladá do zásob vo forme tuku (a tak ľahko sa ho nevzdá). A úprimne si priznajte, máte dostatok pohybu? Strava je síce 80% úspechu, ale bez pohybu síce možno budete štíhli, ale .. (ja tomu hovorím: "ako huspenina").

Verím, že bod jedna (kúpa permanentky do fitka) už máte splnený. Od dnes pridávame bod 2 - rozdeľte si stravu na 5 - 6 jedál v priebehu dňa, jedzte zhruba každé 2,5 - 3 hodiny v menších porciách a nezabúdajte na pitný režim. Doprajte svojmu organizmu pravidelnosť, naučte ho, že svoju dávku energie dostane vždy načas, a že si ju nemusí šetriť. A budete sa čudovať, ako rýchlo vaše telo zareaguje a začne sa zbavovať "zásob" (tých tukových).

P.S. Ja dnes odchádzam na pár dní oddychovať mimo dosah internetu, takže najbližší článok môžete očakávať v nedeľu (čaká vás bod 3 na ceste k vašej vytúženej postave. A postupne bude tých bodov pribúdať, takže pozor, aby sa vám nenakopili... ).

Želám pekný víkend.


Foto zdroj: internet

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára