streda 9. mája 2012

10 najzdravších nápojov na svete

Dnes som si v jednom článku prečítala odborníkmi zostavený rebríček 20 najvhodnejších nápojov, ktoré nielen uhasia smäd, ale aj osviežia, zahrejú a posilnia zdravie.

Možno to ešte neviete, ale pitie nápojov bohatých na dôležité vitamíny a minerály nás ochráni pred vysokým krvným tlakom, rakovinou aj rednutím kostí. Práve vďaka vode, ktorá tvorí 50 - 70% celej hmotnosti nášho tela, prebieha v organizme takmer každá chemická reakcia. Tekutiny ovplyvňujú látkovú premenu, udržujú konštantnú telesnú teplotu, dodávajú nám potrebné vitamíny, minerály a stopové prvky. Nedostatok tekutín spôsobuje zahustenie krvi, čím sa zníži tlak, zaťaží sa srdce, zhorší sa prietok krvi vlásočnicami a vzniká riziko trombózy. 

A ktoré sú to tie najzdravšie nápoje (dnes prvé tri...) ?

1. Mlieko: Proti vysokému tlaku 

Lekári ho pokladajú za najkomplexnejšiu a najzdravšiu potravinu. Obsahuje tuky, ktoré sú zdrojom energie, minerály – dôležité pre kosti a zuby, vitamíny, enzýmy, bielkoviny s protirakovinovými, antisklerotickými a imunostimulačnými vlastnosťami. Je dokázané, že ľudia, ktorí pravidelne pijú nízkotučné mlieko, majú nižšie riziko vzniku problémov s nízkym tlakom.

2.Zelený čaj: Proti rakovine

Obsahuje polyfenoly, ktoré spomaľujú rast nádorov. Bránia tiež vzniku zubného kazu. Pitie zeleného čaju upravuje krvný tlak, odbúrava cholesterol z krvi a zabraňuje kôrnateniu tepien. Neutralizuje vplyvy žiarenia. Kofeín obsiahnutý v čaji podporuje činnosť centrálnej nervovej sústavy, vitamín E spomaľuje degeneráciu buniek, fluór bráni vzniku zubného kameňa. Prítomný draslík vplýva na správne fungovanie mozgu a nervov, je účinný pri detoxikácii organizmu. Horčík je stavebným materiálom kostí a zubov, zinok sa zúčastňuje na tvorbe červených a bielych krviniek, hojení rán a delení buniek. Železo pomáha vstrebávaniu kyslíka do krvi, fosfor, sodík a mangán posilňujú kosti, metabolizmus, spaľovanie tukov, aktivujú dôležité enzýmy a vitamíny.

 3. Víno: Pre štíhlu postavu

Podľa výskumov amerických vedcov dokáže červené víno predĺžiť mladosť, znížiť riziko Alzheimerovej choroby, demencie, pôsobí ako prevencia proti mŕtvici a srdcovému infarktu. Chráni aj proti ateroskleróze a pomáha udržať štíhlu líniu. Po jedle sa preto odporúča radšej deci vína ako pohár vody, pretože víno bráni ukladaniu tukov v tele. Denná dávka pre mužov by mala byť 3-4 dcl, pre ženy 1-2 dcl (nie však preto, že by nám muži nedopriali popíjať, ale preto, že ženy majú podstatne nižšiu hladinu alkoholdehydrogenázy . enzýmu, ktorý je potrebný pri štiepení alkoholu). Najdôležitejšie je však zachovať si pravidelnosť a hlavne striedmosť. A samozrejme, nezabudnúť započítať kalórie z vína do denného energetického príjmu :)

Foto zdroj: internet

 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára