pondelok 30. septembra 2013

Beskydský hradný triangel

... alebo čo môžete stihnúť za jeden víkend :)

V lete som zmenila prácu a tak dovolenka tak skoro nehrozí. Ale keďže milujem jeseň, nedalo mi to a narýchlo som si vytipovala aspoň víkendovú lokalitu (zohnať doprovod už nebol problém). A ako sa hovorí, dobre bolo, málo bolo ..

V piatok trošku zhon, rovno z práce na vlak do Považskej Bystrice, tlačenica... veď to poznáte. Cieľ cesty: kemp na okraji Manínskej tiesňavy. Na fotkách vyzeral dobrodružne a vlastne aj bol - vonku pár stupňov pod nulou, v bungalove elektrický ohrievač a v kempe ani noha (dokonca ráno nám do okna nazerala srnka).

V sobotu ráno sme si zabehli dole do dediny nakúpiť a potom šup s batohom cez hory - cez Manínsku a Kostoleckú tiesňavu do obce Vrchteplá a odtiaľ cez les do Súľova (pohodlná prechádzka na tri-štyri hodinky). Poobede sme stihli aj Súľovský hrad a teplú večeru v reštike (na výber kuracie prsia na všetky spôsoby a palacinky...).

V nedeľu hrebeňovka po Súľovských skalách (jaskyňa Šarkania diera je trošku hardcore), mierny odklon do Lietavy a späť, celý okruh okolo 8 hodín. Večera v novopostavenej kolibe, kde žiaľ mali už len pečené husacie stehno, kapustu a knedľu (väčšinou mňam-mňam, ale keď máte 3 dni chuť na bryndzové halušky ...hmm).

Jediné, čo sme nestihli, bol hrad Hričov, ktorý spolu s dvoma spomenutými hradmi tvorí Beskydský hradný triangel. Nevadí, tam som už raz bola :)

Ak máte voľný víkend, odporúčam - teraz na jeseň hrajú Súľovské skaly všetkými farbami a sú ideálne aj pre rodiny s deťmi..

Manínska tiesňava, najužšia časť

Šarkania diera

Výstup do jaskyne

hrad Lietava

Cesta na Lietavu (hrad v pozadí)